June 23, 2011

Pengalaman yg Hiba ~

* FYI : entry ni khas untuk teman2 sekalas ku *



Hari ini ( 24 June 2011 )( Jumaat ) merupakan hari di mana telinga ini telah disumbatkan dengan ayat2 yg pedas !
Ayat2 yg pedas lagi lazat ini telah diberikan dgn iklas oleh cikgu BM kami yg sgt baik hati nak bagi kami semua satu kelas ceramah yg cukup menarik perasaan TAKUT n SERAM tu kluar dripada dalam diri kitorang ( aku x tau la korang dak2 5 Elit macam mana ).. Tp yg penting ! AKU MEMANG TERASA gila cikgu cakap cam 2.

So ! Dengan motivation yg bertubi2 dripada cikgu, kami2 yg belum lagi hantar SURAT SATU MALAYSIA ini dengan bersungguh2 siapkan surat 2 hari ni jugak ! ( Sbb cikgu bagi tempoh masa smpai hari ni ). Aku sanggup tangguhkan sedikit masa aku untuk melayan cartoon sbb nak siapkan surat ni ptg ni jugak n hantar petang ni jugak !

Even tugasan ni dah lame cikgu suruh siapkan, akhirnya sekarang ni barulah aku sedar yg aku x buat lagi ! Hahah
Barulah aku dok kalut2 nk cari ayat, peribahasa yg sesuai, kata2 yg mmg bumbastik !, eventhough aku x de idea nk buat apa. Biarlah ayat macam budak darjah SATU, tapi asalkan aku ada effort nk siapkan surat ni hari ni jugak !

" Ya Allah , kau tolonglah datangkan aku dengan idea2 yg menarik dan banyak untuk aku siapkan karangan ni dgn baik sebelum 2.30 ptg " " amin ~ ".

Moral of the story : tolonglah jangan buat kerja korang last minute kalau x nk kene marah dgn cikgu @ boss @ lect korang.
Tindakan : taubat n start buat karangan
Harapan : mudah2 han siap la karngan ni.
Speech : kpd cikgu BM yg saya syangi, maafkan saya kerana tidak menyiapkan tugasan dalam tempoh masa yg ditetapkan. Dan kepada cikgu2 yg lain, tolong jangan bagi kami dak2 kelas 5 Elit masuk contest yg berunsurkan karangan @ essay. Hehe

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

2 comments:

cikgu mazurah said...

hantar jangan tak hantar . cikgu tunggu ....

irine safaruan said...

@cikgu mazurah
huhu, dah hantar dah, walaupun ayat tunggang terbalik ~ hehe